|
منتخب تفاسیر أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَىٰ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا
| ||
|
در این دنیا، بدون پیدا کردن خویشتن یا نشانی
خویشتن ، نمی توان احساس گمشده ای داشت . [ شنبه ۱۳۸۹/۰۹/۱۳ ] [ 11:9 ] [ سعید ]
آيه 16 مَنْ يُصْرَفْ عَنْهُ يَوْمَئِذٍ فَقَدْ رَحِمَهُ وَ ذلِكَ الْفَوْزُ الْمُبِينُ هر كس در آن روز عذاب از او گردانده شود، قطعاً خدا به او رحم كرده است، و اين است آن كاميابى آشكار. [ پنجشنبه ۱۳۸۹/۰۹/۱۱ ] [ 23:33 ] [ سعید ]
جان آدمي ، در زنداني است كه كليدش در دست خود اوست . بي اعتنايي به وضع انسان ها، درست شبيه به بريدن جزء از مجموع پيكر است . وجدان تاريخ ، همواره قلمي براي كشيدن خطّ سرخ به اباطيل و مزخرفات و اسماي دروغ گويان آماده كرده است . شخصي كه تنها نيروي انديشه را به كار ببندد و جز انديشه ، فرصت فعاليّت به هيچ يك از قواي دروني ندهد، مانند اين است كه فقط يك عينك به چشم دارد. [ یکشنبه ۱۳۸۹/۰۹/۰۷ ] [ 23:44 ] [ سعید ]
آيه 14 قُلْ أَ غَيْرَ اللَّهِ أَتَّخِذُ وَلِيّاً فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ يُطْعِمُ وَ لَا يُطْعَمُ قُلْ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أَكُونَ أَوَّلَ مَنْ أَسْلَمَ وَ لَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ بگو: آيا جز خدا را كه پديد آورنده آسمانها و زمين است به سرپرستى خود برگيرم، در حالى كه اوست كه طعام مىدهد و طعام داده نمىشود؟ بگو: من مأمورم كه اوّلين كسى باشم كه تسليم (خدا) شده است، و (خدا به من فرمان داده است كه:)هرگز از مشركان مباش. [ سه شنبه ۱۳۸۹/۰۹/۰۲ ] [ 16:47 ] [ سعید ]
صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نحَْنُ لَهُ عَبِدُونَ
[ سه شنبه ۱۳۸۹/۰۸/۲۵ ] [ 23:27 ] [ سعید ]
|
||
| [ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : Pichak.net ] | ||