منتخب تفاسیر أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَىٰ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا
| ||
⬜⬛انحصار رزق انسانها به خدای یکتا:
قُل مَن یَرزُقُکُم مِنَ السَّماءِ والاَرضِ... ومَن یُدَبِّرُ الاَمرَ فَسَیَقولونَ اللّٰهُ... فَذٰلِکُمُ اللّٰهُ رَبُّکُمُ الحَقُّ فَماذا بَعدَ الحَقِ ّ اِلَّا الضَّلٰلُ فَاَنّیٰ تُصرَفون. یونس (۱۰) ۳۱ و ۳۲ برچسبها: فرهنگ قرآن, تفسیر موضوعی ادامه مطلب [ یکشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ ] [ 19:5 ] [ سعید ]
🔆🔆مرگ و زندگي در دو قاموس: ما و حسين (ع) /خلاصه سخنرانی استاد محمد تقی جعفری
🔹زندگي و مرگ بحثي حساس و بسيار با اهميت است. شايد در تاريخ بشري نتوان فرد عاقلي را سراغ گرفت كه دربارهء اين دو موضوع ولو به طور سطحي فكري نكرده باشد. بعضيها، چون همه چيز برايشان شوخي است، مسألهء مرگ هم يكي از آن شوخيهاست. براي آنان زندگي شوخي است و مرگ شوخيتر! برچسبها: علامه جعفری ادامه مطلب [ پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ ] [ 22:48 ] [ سعید ]
اقوال علماء در علم امام (1) ⭐️اختلاف نظر شدید علما درباره علم امام بین نظرهای علما درباره علم امام اختلاف شدیدی وجود دارد که به هیچ وجه جمع بین آنها ممکن نیست و ما به بعضی از اظهار نظرهای علما در این باره اشاره می کنیم: 🔴مرحوم شیخ محمد حسین مظفر می گوید: " امام علم حضوری به همه جزئیات حوادث – حتی به وقت قیامت- دارد و امام همان طور که در خانه خود نشسته است به علم حضوری می داند که فلان شخص مشغول دزدی و فلان شخص مشغول زنا و فلان شخص مشغول قتل نفس و فلان شخص مشغول احسان به یتیم و فلان شخص مشغول خواندن قرآن است. و امام حتی وقت قیامت و تعداد قطرات باران و زمان و مکان باریدن آن و اوصاف بچه هایی که در شکم های مادرانشان هستند به علم حضوری می داند و همه چیزهایی که اخبار می گوید علم آنها مختص به خداست و از جمله پنج چیزی که درآیه آخر سوره لقمان ذکر شده است امام آنها را به علم حضوری می داند، و به علم حضوری می داند که فلان پنیر در دکّان فلان شخص نجس است و فلان تخم مرغ غصب است و فلان شخص که با شخص دیگری در ملکیّت فلان گوسفند اختلاف دارند در ادعای خود دروغ می گوید و خلاصه اینکه امام به همه حوادث گذشته و آینده و به همه موضوعات خارجی بدون استثناء علم حضوری دارد." ⚫️ ولی در مقابلِ مرحوم مظفر ، مرحوم آشتیانی ،فقیه معروف در کتاب "القضا" صفحه 51 می گوید: " بعضی از اهل ظلالت گفته اند امام علم حضوری به همه افعال مردم دارد و به علم غیب حضوری می داند کدام مدعی در ادعای خود راست می گوید و کدام مدعی دروغ می گوید". می بینیم که فاصله و اختلاف نظر بین این دو عالم درباره علم امام به اندازه ای زیاد است که یکی، دیگری را اهل ضلالت می داند و جمع بین این دو نظر هرگز ممکن نیست.
ادامه مطلب [ دوشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ ] [ 20:53 ] [ سعید ]
|
||
[ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : Pichak.net ] |